Emigratie (verhuizen naar het buitenland)

U doet bij uw woongemeente aangifte van vertrek naar het buitenland wanneer u voor langer dan acht maanden of definitief naar het buitenland vertrekt. Vertrekt u voor korter dan acht maanden en houdt u uw adres in Papendrecht aan? Dan schrijven wij u niet uit. U hoeft dan geen aangifte te doen.

Datum vertrek

De datum kan nooit een datum in het verleden zijn. Verwerking met terugwerkende kracht is dus niet mogelijk. Heeft u bij emigratie een bewijs nodig dat u bent uitgeschreven? Dan verwerken wij uw verhuisbericht direct zodra uw bericht bij ons binnenkomt. U kunt dan meteen een uittreksel uit de basisregistratie personen kopen. Let er op dat u uw vertrek op tijd doorgeeft. Daarmee voorkomt u dat u in de problemen komt (bijvoorbeeld met huurtoeslag, enz.) doordat u uw vertrek te laat heeft doorgegeven.

Doe hier uw aangifte digitaal

Digitale aangifte

Langskomen

Blijft er wel iemand achter? Kom dan langs bij het team Dienstverlening. Hiervoor maakt u digitaal een afspraak. Alle personen die vertrekken moeten dan persoonlijk komen. Ook alle minderjarige kinderen. Vergeet uw legitimatiebewijs niet.

Voorkom wachttijd, maak nu een afspraak

Maak een afspraak

Afhandelen

Wij verwerken uw aangifte direct in de Basisregistratie Persoonsgegevens (BRP).

Wetgeving

De volgende wetgeving is van toepassing: