Uittreksel persoonsgegevens (BRP)
Een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) is een bewijs dat u in de gemeente Papendrecht bent ingeschreven. Het bevat uw naam, adres, geboortedatum en geboorteplaats en een aantal aanvullende gegevens. Vraag bij de instantie waarvoor u een uittreksel aanvraagt welke gegevens er nog meer op het uittreksel moeten staan.
Kosten
- Een digitale aanvraag kost € 5,50
- Een aanvraag aan de balie van het gemeentehuis kost € 9,80
Afhandelen
U kunt de aanvraag digitaal doen. U kunt bij "overig" aangeven voor welk doel u het uittreksel nodig heeft. Wij sturen uw uittreksel niet online terug, maar u krijgt deze per post binnen vijf werkdagen na uw digitale aanvraag.
Vraagt u niet digitaal aan? U kunt dan op afspraak langskomen bij de balie van het team Dienstverlening. Wij maken uw uittreksel dan direct klaar. Maak hieronder een afspraak om langs te komen.
U heeft een uittreksel onder andere nodig voor het:
- afleggen van een examen;
- overschrijven van een kentekenbewijs;
- inschrijven bij een woningbouwvereniging;
- voor het inschrijven op een school heeft u geen uittreksel nodig. Soms vragen scholen hier wel om. Een kopie van uw paspoort of identiteitskaart is ook voldoende.
Komt u langs bij de balie van het team Dienstverlening, dan moet u een geldig identiteitsbewijs laten zien (bijvoorbeeld uw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs). Bij uw aanvraag voor een uittreksel geeft u aan waarvoor u het bewijs gaat gebruiken. De gemeente stemt dan het uittreksel hierop af.
U kunt bij het team Dienstverlening een uittreksel voor iemand anders aanvragen als u de volgende documenten meeneemt:
- een schriftelijke, getekende en gedateerde machtiging van de betreffende persoon (geen kopie)
- een geldig identiteitsbewijs van de betreffende persoon (een kopie is toegestaan)
- uw eigen geldige identiteitsbewijs (bijvoorbeeld uw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs)
De volgende wetgeving is van toepassing: