Hulp bij laag inkomen of schulden

Heeft u geldproblemen of schulden? De gemeente kan u helpen. Bijvoorbeeld met een bijstandsuitkering, hulp bij het zoeken naar werk, of hulp bij schulden.

In Papendrecht wordt dit gedaan door Sociale Dienst Drechtsteden.

Naar Sociale Dienst Drechtsteden

U vindt hier meer informatie over regelingen en steunpunten waar u gebruik van kunt maken.
Via www.berekenuwrecht.nl kunt u ook bekijken op welke regelingen of toeslagen u recht heeft.

Meer hulp

In Papendrecht zijn nog meer organisaties die u kunnen helpen:

Algemeen Sociaal Fonds Papendrecht (ASFP)

Wanneer u een laag inkomen heeft en onverwachte kosten heeft, kunt u misschien een bijdrage krijgen van het ASFP. Het gaat altijd om een eenmalige bijdrage.

Stichting Anders Drechtsteden

Is er iets stuk in huis? Of moet u verhuizen? Misschien kan Stichting Anders Drechtsteden u helpen. Zij brengen u in contact met iemand die u verder helpt.

Voedselbank Papendrecht

Heeft u voor korte tijd moeite met het betalen van uw boodschappen? Misschien kan de Voedselbank u helpen.

Sterk Papendrecht

U kunt bij Sterk Papendrecht terecht als u hulp nodig heeft met bijvoorbeeld geldzaken. Maar ook als u het lastig vindt zelf dingen te regelen of aan te vragen bij de gemeente. Kijk op de website van Sterk Papendrecht voor meer informatie.

Suppord

Ben je tussen de 16-21 jaar en heb je hulp nodig met bijvoorbeeld geld of schulden? Suppord kan je daarbij helpen.

Energiehulp

De Energiehulp kan u helpen te besparen op uw energierekening. U krijgt gratis materialen zoals bijvoorbeeld radiatorfolie, tochtstrips of led-lampen.