Status volgen van aangevraagde producten & diensten

Om haar dienstverlening inzichtelijk te maken, heeft de gemeente Papendrecht een zakensysteem ontwikkeld. Hiermee kunt u voor verschillende producten en diensten de status van uw aanvraag, bezwaar, verzoek of melding (uw zaak) volgen.

Door het volgen van de status kunt u zien wanneer uw zaak is ontvangen, in behandeling is genomen en is afgehandeld. Ook kunt u de doorlooptijd van de afhandeling van uw zaak bekijken.

Status opvragen

Op welke manier kan ik de status van mijn zaak volgen?

U kunt op 2 verschillende manieren de status van uw zaak volgen:

1. U krijgt op uw verzoek een automatische signalering van een wijziging van de status van uw zaak via sms en/of e-mail
  2. U logt in op de www.papendrecht.nl met uw zaaknummer en voor extra informatie daarna met uw pincode. Deze pincode ontvangt u enkele dagen na het indienen van uw aanvraag per post in de ontvangstbevestiging
Hoe geef ik aan dat ik de status van mijn zaak wil volgen per sms en/of e-mail?

U kunt bij uw aanvraag aangeven dat u op de hoogte gehouden wilt worden via sms en/of e-mail. U kunt ook naderhand inloggen op www.papendrecht.nl met uw zaaknummer en pincode en dan aangeven dat u op de hoogte wilt worden gehouden via sms en/of e-mail. Uw pincode ontvangt u enkele dagen na ontvangst van uw aanvraag per post in de ontvangstbevestiging.

Hoe kan ik de status van mijn zaak volgen op www.papendrecht.nl?

U kunt de status van uw zaak volgen op www.papendrecht.nl via de bovenstaande button "Status opvragen". U voert dan uw zaaknummer in. Vervolgens kunt u zien in welke status uw zaak zich bevindt. Wanneer u daarna uw pincode invoert dan ziet u extra gegevens over uw zaak. U ontvangt uw pincode enkele dagen na ontvangst van uw aanvraag per post in de ontvangstbevestiging.

Wat zie ik als ik inlog op www.papendrecht.nl?

Als u inlogt op www.papendrecht.nl, dan ziet u statusinformatie en de doorlooptijd van uw zaak. Ook kunt u een (digitale) reactie op uw zaak geven.

Hoe kan ik reageren op mijn zaak?

U kunt reageren op uw zaak door in te loggen met uw zaaknummer via de bovenstaande button "Status opvragen". Na het invoeren van uw zaaknummer voert u uw pincode in. Daarna kunt u direct een reactie aan de gemeente Papendrecht geven.

Wat kost het volgen van de status van mijn zaak?

Voor het volgen van de status van uw zaak hoeft u niets te betalen aan de gemeente Papendrecht. U betaalt alleen indien van toepassing voor uw eigen toegang tot internet.

Wat betekent een resultaat bij mijn zaak?

Een resultaat bij uw zaak betekent dat uw zaak is afgehandeld.

Kan ik al mijn aanvragen bij de gemeente Papendrecht volgen?

U kunt de status volgen voor een aantal producten en diensten. De gemeente Papendrecht werkt er momenteel aan om dit voor alle producten en diensten mogelijk te maken.

Ik denk dat mijn zaak niet goed is ingeboekt. Hoe geef ik dit door?

Wanneer u denkt dat uw zaak niet goed is ingeboekt, dan geeft u dit door via het Statusvolgscherm. Wanneer er inderdaad sprake is van een foutieve indeling, dan boeken wij uw zaak om. Dit kan betekenen dat er een andere doorlooptijd, andere kosten of andere voorwaarden van toepassing zijn op uw aanvraag.