Klanttevredenheid

Hier vindt u de cijfers over de klanttevredenheid over de verleende diensten en producten aan de balies en de telefoon. Dit cijfer komt tot stand door het houden van een enquete over de dienstverlening, welke door de inwoners veelvuldig wordt ingevuld. Dank daarvoor !

De dienstverlening van onze medewerkers aan de balie en telefoon is door u als volgt gewaardeerd:

  • 2018: met het gemiddelde cijfer van 9,0 
  • 2019: met het gemiddelde cijfer van 8,6
  • 2020: met een gemiddelde cijfer van 9,0
  • 2021: januari tot en met augustus met een gemiddelde van 9,2

Natuurlijk zijn we blij dat de dienstverlening zo goed wordt gewaardeerd. Toch blijven we kritisch en nodigen we u bij de enquete ook uit om opmerkingen te maken. Daar wordt soms gebruik van gemaakt. De opmerkingen die gemaakt zijn om te verbeteren, omarmen we als verbeterpunten voor onze dienstverlening. We kijken bij het maandelijkse werkoverleg dan ook wat opmerkingen betekenen voor onze procedures en of het mogelijk is om onze procedures te verbeteren. Gelukkig krijgen we vaak hele mooie en positieve feedback. 

De twee leukste commentaren van de maand mei 2021: 

  • "Goed en vriendelijk geholpen"
  • "Te allen tijde zeer vriendelijk en vakkundig / behulpzaam, mevrouw Erika"

De leukste commentaren van de maand juni 2021:

  • "Vriendelijke medewerkster. Duidelijke uitleg!!"
  • "Ze legt goed uit wat er moet gebeuren en ik vond de vingerafdruk leuk. Ze legt het heel leuk uit"
  • "Heel aardig, enthousiast en behulpzaam!!"

De leukste commentaren van de maand juli 2021:

  • "De baliemedewerkster was super vriendelijk, Bedankt voor de hulp."
  • "Voor de afgesproken tijd alweer buiten."
  • "Top geholpen, super snel, klantvriendelijk een dikke 10."

De leukste commentaren van de maand augustus 2021:

  • "u heeft alles goed uitgelegd en ik ben goed geholpen" 
  • "de receptioniste had niet gelijk door dat ik er zat, maar ik ben daarna snel en vriendelijk geholpen"

De wil om te verbeteren passen we ook toe bij klachten, waarvan we er jaarlijks slechts enkele krijgen over onze dienstverlening. Het aantal klachten:

  • In 2018 waren er 4 klachten
  • In 2019 waren er 5 klachten
  • In 2020 waren er 7 klachten
  • In 2021 zijn er vooralsnog 3 klachten binnengekomen

Iedere klacht wordt persoonlijk met de inwoner besproken en zo mogelijk uitgepraat. Aan de klacht wordt altijd intern vervolg gegeven door hierover het gesprek aan te gaan met de betrokken medewerker en het te bespreken in het werkoverleg. Op die manier leren we van u om onze dienstverlening naar een zo hoog mogelijk kwaliteitsniveau te brengen en te houden. Uiteraard hopen wij van harte dat u dat zelf ook ervaart als u weer eens een bezoekje aan het gemeentehuis brengt of één van onze medewerkers aan de telefoon heeft !