Klanttevredenheid

Hier vindt u de cijfers over de klanttevredenheid over de verleende diensten en producten aan de balies en de telefoon. Dit cijfer komt tot stand door het houden van een enquete over de dienstverlening, welke door de inwoners veelvuldig wordt ingevuld. Dank daarvoor !

De dienstverlening van onze medewerkers aan de balie en telefoon is door u als volgt gewaardeerd:

  • 2019: met een gemiddeld cijfer van 8,6
  • 2020: met een gemiddeld cijfer van 9,0
  • 2021: met een gemiddeld cijfer van 9,2
  • 2022: met een gemiddeld cijfer van 9,3
  • 2023, jan / mrt: met een gemiddeld cijfer van 9,3
  • 2023, apr / jun: met een gemiddeld cijfer van 9,3

Natuurlijk zijn we blij dat de dienstverlening zo goed wordt gewaardeerd. Toch blijven we kritisch en nodigen we u bij de enquete ook uit om opmerkingen te maken. Daar wordt soms gebruik van gemaakt. De opmerkingen die gemaakt zijn om te verbeteren, omarmen we als verbeterpunten voor onze dienstverlening. We kijken bij het maandelijkse werkoverleg dan ook wat opmerkingen betekenen voor onze procedures en of het mogelijk is om onze procedures te verbeteren. Gelukkig krijgen we vaak hele mooie en positieve feedback. 

De leukste commentaren:

  • werken op afspraak is soms handig, je wordt snel geholpen

  • zou wel handig zijn om zonder afspraak te komen

  • medewerker is altijd vriendelijk denkt mee en geeft altijd goede raad

  • duidelijke instructies, netjes op tijd, tevreden

  • prima meegedacht

Opmerkingen:

  • "Gelegenheid om je fiets ergens aan vast te zetten. Een beugel of ringen" 
  • "Geen mogelijkheid om voor de deur te parkeren. Ben gehandicapt en kan heel slecht lopen". 
  • "Misschien op de site beter aangeven dat afspraak maken verplicht is. Toch geholpen" 

Hartelijk dank aan iedereen die het afgelopen jaar de moeite heeft genomen om ons van feedback te voorzien over de dienstverlening!

De wil om te verbeteren passen we ook toe bij klachten, waarvan we er jaarlijks slechts enkele krijgen over onze dienstverlening. Het aantal klachten van de afgelopen jaren:

  • In 2019 zijn er 5 klachten geweest
  • In 2020 zijn er 7 klachten geweest
  • In 2021 zijn er 7 klachten geweest
  • In 2022 zijn er 11 klachten geweest

Iedere klacht wordt persoonlijk met de inwoner besproken en zo mogelijk uitgepraat. Aan de klacht wordt altijd intern vervolg gegeven door hierover het gesprek aan te gaan met de betrokken medewerker en het te bespreken in het werkoverleg. Op die manier leren we van u om onze dienstverlening naar een zo hoog mogelijk kwaliteitsniveau te brengen en te houden. Uiteraard hopen wij van harte dat u dat zelf ook ervaart als u weer eens een bezoekje aan het gemeentehuis brengt of één van onze medewerkers aan de telefoon heeft !