Vragenlijst verkenning locaties voor windmolens in Molenlanden en Gorinchem

De gemeenten Gorinchem en Molenlanden onderzoeken waar in de regio meer windenergie opgewekt kan worden. Het doel van de windverkenning is om te onderzoeken of er reële en alternatieve locaties voor windmolens zijn aan te wijzen, in plaats van windzoeklocatie Avelingen. Deze keuzes hebben gevolgen voor u als inwoner. Ook omdat enkele zoekgebieden grenzen aan Papendrecht.

Wat vindt u belangrijk als het gaat om windenergie in de Alblasserwaard?

Wilt u meedenken over windenergie in de regio Alblasserwaard?  We horen graag wat u belangrijk vindt via deze online raadpleging.

Invullen online raadpleging

Als u het zou mogen zeggen, waar moeten we veel, of juist minder rekening mee houden bij het plaatsen van windmolens? En op welke plekken moeten we dan wel of geen windmolens plaatsen? En waarom? De uitkomsten van de raadpleging helpen de gemeenteraden van Gorinchem en Molenlanden straks om een afgewogen keuze te maken over de definitieve locaties voor windenergie. Populytics voert de raadpleging uit. Zij zijn een onafhankelijk bureau verbonden aan de TU Delft en verwerken uw antwoorden volledig anoniem.

Ga hier naar de enquête

De vragenlijst kunt u van 3 t/m 23 april invullen.

Uw advies is belangrijk

We hopen dat zoveel mogelijk mensen, jong en oud, uit alle kernen, wijken, het buitengebied en buurgemeenten, de raadpleging invullen. Hiermee krijgen we een zo volledig mogelijk beeld van de opvattingen binnen de regio.

Wie kan er meedoen?

De raadpleging kan door iedereen uit de regio worden ingevuld. De online raadpleging wordt ook aangekondigd in de lokale kranten, op social media en op de gemeentelijke websites. Naar zo'n 10.000 adressen is een brief gestuurd met daarin een unieke code en een uitnodiging om de raadpleging in te vullen. Deze adressen zijn bewust geselecteerd om te zorgen dat zowel rondom de zes mogelijke windlocaties als uit de bredere gemeentelijke grondgebieden en buurgemeenten voldoende  inwoners de raadpleging invullen.