Nieuws

De gemeente Papendrecht publiceert haar gemeentenieuws inclusief officiële bekendmakingen iedere woensdag in de lokale krant 'De Klaroen'. Daar vindt u welke procedure open staat en wat de termijn is voor het indienen van een eventueel bezwaar- of beroepschrift. Ook leest u hier leuke en nuttige nieuwsberichten van de gemeente.

• Afgifte (nood)documenten duurt tijdelijk langer

25 juli 2024
  • Gemeente start onderzoek naar beschermde diersoorten

22 juli 2024

Beschermde diersoorten zoals vleermuizen, gierzwaluwen en huismussen leven vaak onder dakpannen of in een spouwmuur. Bij het isoleren van woningen verdwijnen kiertjes en gaatjes in huis. Daardoor wordt het leefgebied van deze dieren verstoord of vernield. De Omgevingswet verplicht hiermee verantwoord om te gaan. Als u uw dak of spouwmuur gaat isoleren, moet u eerst onderzoeken of er beschermde diersoorten leven. Om inwoners hierbij te helpen gaat de gemeente een soortenmanagementplan opstellen.

• Resultaten eerste kwartaal afvalinzameling veelbelovend

17 juli 2024

De rapportage van het eerste kwartaal sinds in Papendrecht het recycletarief is ingevoerd, laat zien dat inwoners van Papendrecht het zeer goed doen wat betreft afval scheiden.

• Oproep kandidaten C.J.M. de Bruin Waarderingsprijs

17 juli 2024

De prijs wordt elke 2 jaar uitgereikt aan iemand of een onderneming/organisatie die Papendrecht op de kaart zet.

• Tour de France Femmes door Papendrecht

10 juli 2024

Met het EK voetbal in volle gang en de Olympische spelen in aantocht zitten we midden in een prachtige sportzomer. Internationale topsport komt deze zomer ook dicht bij huis. Op dinsdag 13 augustus fietst het peloton de Tour de France Femmes door Papendrecht. Jij kunt hierbij aanwezig zijn.